torsdag 31 oktober 2013

Äppelmuffins

Förra veckan då några av mina flickor var här på kaffe hade jag bakat äppelmuffins att bjuda på. Receptet hittar ni här. Lite ändrade jag på receptet som vanligt och jag blev nöjd med resultatet. Den här typen av muffins framkallar inga matorgasmer utan är snarare en trevlig vardagsmuffins. Det kan hända att jag borde ha tagit ut dem ur ugnen lite tidigare så att de skulle varit ännu mjukare. Jag läste någonstans att den här typen av muffins går fint att frysa ner så det passade jag på att prova. Jag tog fram varsin före jag lagade mat idag och efter att vi ätit hade de tinat så att de gick att äta. Lite torrare än före jag fryste in dem men hur som helst fullt ätbara. Inte alls dumma att ha i frysen så har man något att bjuda på då man får överraskningsfrämmande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar