lördag 4 januari 2014

Ett kreativt gåvotips

Jag blir så frustrerad på mig själv, jag glömde att fota en av mammas julklappar. Idén fick jag från någon pysselblogg men vilken har jag tyvärr förträngt vid det här laget. Jag sökte frenetiskt efter en fin låda i ungefär samma storlek som en skolåda men som var tillräckligt hög för att ett foto eller ett kort kunde stå på kant i den. Någon sådan hittade jag tyvärr inte så jag tog det närmaste i storlek jag hittade och klädde in den i silvrigt presentpapper. Tanken är att lådan ska kunna stå framme om man så önskar. 

Min mor ber mig ofta att göra olika typer av kort åt henne och ibland blir det helt enkelt lite bråttom. Därför har jag under hösten gjort några kort åt henne som jag placerade i lådan med matchande kuvert. Men eftersom jag gjorde det sista kortet i sista minuten hann jag inte fota vare sig låda eller kort... Eftersom man aldrig kan veta vilken typ av kort hon har behov av gjorde jag kort med teman som går att använda vid olika tillfällen. En av mina favoriter gjorde jag utgående från ett gammalt kort som jag återanvände, det föreställer en liten flicka som ömt håller i en liten fågel. Om det är ett vändagskort, ett födelsedagskort eller ett krya på dig-kort är det upp till mamma att avgöra.

Förutom korten hade jag även beställt frimärken åt henne, men inte vilka frimärken som helst, utan frimärken med mina foton! Jag gjorde två typer, en av dem ser ni nedan. Frimärkena beställde jag från posten och eftersom de är fixvärdemärken borde de vara giltiga ett tag framöver. Jag behöll några frimärken själv också och jag ser fram emot att klistra fast det första på ett kuvert!




Mamma fick alltså en låda med handgjorda kort, matchande kuvert och så frimärken. Hon tycker väldigt mycket om att ha fina kort att skicka men har absolut inget tålamod att själv sätta sig ner och knåpa ihop ett. Här om dagen berättade hon att hon redan skickat iväg det första, så jag misstänker att lådan kommer att behöva påfyllning lagom tills hon fyller år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar